-Hayız halindeyken Kur'an meali okumak caiz midir?
-Şimdi adetli olan bir kadının, cünüp olan bir insanın ister erkek ister kadın olsun camiye girmesi, Kur'an-ı Kerim okunması caiz değil. Ancak bu maliki mezhebinde farklı bir görüş ve ezberden okuyabilir bir de öğreten ve öğrenen adetliyken Kur'an-ı Kerim'i dokunabilir. Maliki mezhebinde var bu diğer hanefi ve şafii hambeli mezheplerinde adetli olan bir kimse Kur'an-ı Kerim okuyamaz.
Ancak hanefi mezhebinde heceleme şeklinde okuyabilir. Mesela el-ham-du gibi. Bu şekilde söylüyorlar. Bir de dua ayetlerini Kur'an-ı Kerim'deki dua ayetlerini dua niyetiyle okuyabilir. Hanefi ve hanbelilerde bildiğim kadarıyla şafilerde bu da yok. Şimdi dolayısıyla adetli bir hanım Kur'an okuyamaz.
Peki Kur'an-ı Kerim meali okuyabilir mi? Şimdi Kur'an-ı Kerim mealiyle namaz kılabilir miyiz? Kılamaz mıyız kılamayız diyoruz. Niye? Çünkü Kur'an-ı Kerim'in meali Kur'an-ı Kerim değildir. Çünkü Kur'an-ı Kerim, Allah'ın Cebrail vasıtasıyla peygamberini indirdiği ve ondan bize kadar tevatüren gelen Arapça metindir. Zaten Kur'an kendisine ne diyor; "Arapça Kur'an indirdik" Dolayısıyla Kur'an Arapça olan kitaptır. E şimdi meal, Kur'an-ı Kerim meali Kur'an-ı Kerim olmadığına göre? Ve bunu adetli olan kadın da okuyabilmesi lazım ki öyle deniliyor. Ama şu önemli meali Kur'an-ı Kerimler var yani aynı kitapta hem de hem metin var ha bunu ele almalı mı bunu ele alalım onu almamalı. Çünkü o Kur'an-ı Kerim var orada fakat öbür meal okunması vevaz vermiyorum.